Nu har man då för första gången använt en jordborr för att borra upp för plintarna. Kan meddela att kroppen är ett ras. Iaf den övre delen. Värker både här o där, men det gick bra ändå. De tre sista hålen får jag dock gräva själv, då det är stenhårt packad snustorr lera där. Blir till att ta tag i det ikväll.
 
Vad var det för typ av jordborr du använde?
 
Du kan inte lägga i trädgårsslangen i de tre sista hålen och låta det pinka någon timme så att det blir mer lättarbetat? :) Jag vet inte själv om det går, eller vilket som är värst, handgräva stenhårt packad lera eller köra med jordborr.
 
Måste få kasta in en liten erfarenhet när det gäller användandet av jordborr.
Hyrde en jordborr för ett antal år sedan för att jag skulle göra en massa hål. Fick jordborr modell större, med en massa hydraulikablar, stor enhet bredvid etc
Farsan och jag började borra, och det gick jättebra, tills...
Den "nöp" och jag följde med runt...
Farsan var smart nog att släppa!
Men kul var det!! :-)
 
naresjo skrev:
Måste få kasta in en liten erfarenhet när det gäller användandet av jordborr.
Hyrde en jordborr för ett antal år sedan för att jag skulle göra en massa hål. Fick jordborr modell större, med en massa hydraulikablar, stor enhet bredvid etc
Farsan och jag började borra, och det gick jättebra, tills...
Den "nöp" och jag följde med runt...
Farsan var smart nog att släppa!
Men kul var det!! :-)
Ja vilken maskin. Hade en sådan när jag borrade hål. 12 hål gick av bara farten. Fina hål oxå. Bara att gjuta direkt i.
 
  • jordborr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan bara hålla med om jordborrens föträflighet. Skall bygga balkong och hyrde jordborr som kräver att 2 pers använder. Borrade 4 hål dimension 250 djup 1,2 meter och det gick galant. Vid ett tillfälle gick vi på sten och fick spetta sen va det bara att gasa på. Jordborr rekomenderas varmt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.