Har en fråga angående jordankare.
Ska bygga ett staket som blir ca 15 meter långt och 1,8 meter högt. Från 1,2 meter till 1,8 meter tänkte jag sätta armeringsnät istället för brädor, tänkte sätta sicksak med brädorna på varje sida med ca 5 cm mellanrum. Stolparna är 95x95 med ca 1 meter mellanrum. Brädorna som som ska användas är 120x28. Jag kommer även bygga en odlingskrage som ska sitta ihop med staket som ska vara 7 meter långt, 1 meter brett och 30 cm högt. På mitten av staketet. Ena ändan av staketet kommer sitta fast i garaget och andra ändan i ett staket med gjutna plintar (står väldigt stabilt).

Det jag är lite osäker på är om det skulle funka med jordankare från bauhaus/hornbach/jula att sätta stolparna i då staketet även kommer sitta ihop med odlingskragen så kommer den få extra stöd därifrån tänker jag. alternativet hade varit sluta gräv eller liknande då det tidigare har stått en tujahäck är gräva för plintar uteslutet på grund av alla rötter. Jag kommer stubbfräsa för att få bort alla stubbar från tujahäcken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.