Hej gott folk, nu har jag fått idé torka och behöver lite hjälp. Jag låter bilderna tala för sig själva, hur ska man lösa jord/leran/gräset som hänger precis vid bergskanten som möter vår altan?
Jag var upp och knackade och grävde bort lite förut och hade en förhoppning att det skulle tunnas ut så jag kunde sne skära det lite längre upp, men det är lite tjock en bra bit upp. Det är både fult och väldigt opraktiskt, när det börjar regna blir det som ett gyttjebad på altanen.
Tack på förhand =)
Jag var upp och knackade och grävde bort lite förut och hade en förhoppning att det skulle tunnas ut så jag kunde sne skära det lite längre upp, men det är lite tjock en bra bit upp. Det är både fult och väldigt opraktiskt, när det börjar regna blir det som ett gyttjebad på altanen.
Tack på förhand =)
MarkusTe skrev:
Hej gott folk, nu har jag fått idé torka och behöver lite hjälp. Jag låter bilderna tala för sig själva, hur ska man lösa jord/leran/gräset som hänger precis vid bergskanten som möter vår altan?
Jag var upp och knackade och grävde bort lite förut och hade en förhoppning att det skulle tunnas ut så jag kunde sne skära det lite längre upp, men det är lite tjock en bra bit upp. Det är både fult och väldigt opraktiskt, när det börjar regna blir det som ett gyttjebad på altanen.
Tack på förhand =)
OBS att jag tänker högt,heheMarkusTe skrev:
Hej gott folk, nu har jag fått idé torka och behöver lite hjälp. Jag låter bilderna tala för sig själva, hur ska man lösa jord/leran/gräset som hänger precis vid bergskanten som möter vår altan?
Jag var upp och knackade och grävde bort lite förut och hade en förhoppning att det skulle tunnas ut så jag kunde sne skära det lite längre upp, men det är lite tjock en bra bit upp. Det är både fult och väldigt opraktiskt, när det börjar regna blir det som ett gyttjebad på altanen.
Tack på förhand =)
Hur ser det ut under altanen? Om det går att leda bort det på något sätt under...
Kanske går att mura upp en mur av natursten eller något annat material? Men bort med all jord, gräs mm. Hur ser det ut runtomkring? Nånstans borde man ju kunna leda bort vattnet.
Eller så lägg om trallen med glipa mellan trallen?
Klicka här för att svara


