Har en villa byggd 1956, källare med betongplatta. Har bytt stam och plockade nu bort gammal klinkers. På ett ställe följde betong med och under är vad som ser ut som jord. Betongen är bom i ett område kanske 40 cm nära detta åt ett håll, åt ett annat ligger nya stammen med nygjuten betong, syns nog på bilden. Kan detta vara jord som använts som fyllnad på nåt vis? Funderar på vad jag ska göra med det. Få bort så mycket som möjligt o gjuta grovbetong på? Betongen är brunaktig på ett par andra ställen o verksr något lucker. Gamla köksstammen var trasig o släppte ut vatten under, det leddes ut några meter utanför huset, spolarna filma Källargolv med borttagen klinkers, betongplatta med synligt jordområde och sprickor, byggskada på hus från 1956.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avskalad betongplatta i källare med synlig jord och grus, skada nära nygjuten stam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
de. Inga synliga fuktproblem i källarn men kan detta vara en följd av det, att betongen försvunnit? Stammen går ju där typ. Mycket fundersam...
 
Har nog lurat ut vad det, gamla pannan stod troligen där, detta är nog en lagning från när man tog bort den. Gjuter ovanpå vad som troligen är sand lutar det åt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.