Hej.
Jag köpte en begagnad Jonsered LT 15 AUTOMATIC med hydrostat drivning.Köpte den som gör de själv maskin.
Det va lite punkteraing av däck byta batteri osv fick igång motor efter justeringar av ventilspel. så den fungerar perfekt.
Men när jag kom till drivningar skulle vilja testa min goa maskin den driver inte .
Hittade en spak ibak som frikopplar när man skulle pöta den .jag gjorde så att flyttade den spaken inåt enligt bild som visar i bak på maskinen. Då greppade hjula enligt mina tankar så borde hydrostaten vara ok eller hel.
testade igen den driver inte verken fram eller bak. hörde gnislande från remmen under testet.Kan påpeka att maskinen har stått länge.
Tänte byta olja i hydrostaten men nu till min fråga eftersom jag inte hade hydrostat och fattar inget om den .
Hur testar man hydrostatiskväxellåda ? varför driver den inte skulle de finnas nåt elekriskt på den som kanske fattas eller bara den drivs med nån hydraulpump . som sagt kan inte mycke men vill lära mig så snälla hjälp mig med min Jonsered LT 15 AUTOMATIC .
Vad har ni gjort om ni hade samma problem hur löste ni de osv