Nu är ju Geotec tillbaka från semestern. Vad har dom sagt?

J
Hann inte med att ringa Geotec i fredags så tar det på måndag. Ska även skicka ett rekommenderat brev till borrfirman med mina anmärkningar. Eftersom de inte svarar på mail så måste jag tyvärr göra det annars kan de hävda att de inte fått någon reklamation.

D09
jonnyf skrev:
Hann inte med att ringa Geotec i fredags så tar det på måndag. Ska även skicka ett rekommenderat brev till borrfirman med mina anmärkningar. Eftersom de inte svarar på mail så måste jag tyvärr göra det annars kan de hävda att de inte fått någon reklamation.
Kontaktat konsumentrådgivare i kommunen?

J
Min lilla kommun har tyvärr inte någon konsumentrådgivare.

Du kan kontakta "Hallå konsument" isåfall.

Det du drabbats av kallas för "hantverkarsjukan". Det drabbar tyvärr oss alla som anlitar hantverkare..

J
Tråkigt att det ska behöva vara så. Jag har full förståelse för att det kan vara svårt att hitta vatten och att det kan bli allt möjligt strul som salt dricksvatten, för djupa borrhål osv.

Det jag inte förstår är att det är i princip omöjligt att hålla en dialog och kommunicera med sin kund. Hade de bara klarat av att svara på mail, svara i telefon och få mig att känna mig övertygad om att de kommer att lösa problemet så hade allt varit lugnt. När de springer och gömmer sig samma sekund som de får betalt och kategoriskt skyller problemen på sin underleverantör så blir man ju orolig.

Droppen var när de lovade att komma men sen gav f-n i det på grund av att deras underleverantör förlängde sin semester. En normal person hade ju ringt och talat om det för kunden som sitter och väntar, men inte de här skojarna.

• Gilla
Micc och 1 till
  • Laddar…
D09
jonnyf skrev:
Tråkigt att det ska behöva vara så. Jag har full förståelse för att det kan vara svårt att hitta vatten och att det kan bli allt möjligt strul som salt dricksvatten, för djupa borrhål osv.

Det jag inte förstår är att det är i princip omöjligt att hålla en dialog och kommunicera med sin kund. Hade de bara klarat av att svara på mail, svara i telefon och få mig att känna mig övertygad om att de kommer att lösa problemet så hade allt varit lugnt. När de springer och gömmer sig samma sekund som de får betalt och kategoriskt skyller problemen på sin underleverantör så blir man ju orolig.

Droppen var när de lovade att komma men sen gav f-n i det på grund av att deras underleverantör förlängde sin semester. En normal person hade ju ringt och talat om det för kunden som sitter och väntar, men inte de här skojarna.
Grejen är att du har betalt dom.

Du är bara en utgift för dom nu.

Tyvärr.

Råkade ut med samma beteende av några entreprenörer som jag anlitade.

De försvann när det var betalt.
( Trots att jag känt dom sen barnsben )

Men det går om man ligger på och visar att man aldrig ger sig.

• Gilla
gotlund och 2 till
  • Laddar…
jonnyf skrev:
Jag har råkat ut för ungefär samma beteende två av dom fyra gånger jag har anlitat hantverkare (VVS och markarbete) så det verkar vara helt normalt och accepterat i flera branscher

J
Jag gjorde ändå allt det där man ska göra, kollade runt på nätet om omdömen, kollade att det inte finns några skulder hos fogden osv. De flaggar även med att de ägs av ett större konsortium, vilket känns ännu tryggare eftersom det då inte är någon liten skrutt-firma. Blev om möjligt ännu mer orolig när jag ringde denna stor-firma och får beskedet att de inte alls äger det lilla borrbolaget längre utan det har sålts loss till de anställda. På deras hemsida står dock fortfarande att de har en större huvudägare fast det inte är sant enligt den som pekas ut som ägare.

yepp, hantverkarsjukan tyvärr...

Hur har det gått med Geotec?

ja denna historia måste du sprida här så att de inte kan utsätta dig o andra för ....klassiker

J
Pratade med Geotec, de vill att jag återkommer på måndag när deras "juridiska expert" är tillbaka från semestern. Han påtalade dock att om borrfirman gett en garanti så gäller konsumentköplagen.

Jösses tro inte på dessa människor...
Konsumentköplagen gäller alltid om inget annat är avtalat... Mot kvitto!

Om en vara inte levererar den avtalade prestandan och det gäller muntliga löften också... Skriv alltid ner muntliga löften och skicka till motpart för kvittens!

Då har du rätt att häva köp samt få köpeskilling återbetald helt eller delar.
Om företaget sinkar fördröjer reklamation för att garantier ska förfalla är detta skäl för full återbetalning.

OBS det salta vatten som brunnen ger får inte återföras till marken utan avsaltning behandling!!!
Denna kostnad måste tas upp som krav mot borrfirman även om de friskrivit sig så har de brustit i informationsplikt om självtryck salt torrhål etc...

Märkligt hur så miljömässigt viktiga saker hanteras taffligt... Om hålet är torrt men tätt kanske du kan göra bergvärme av det???

• Gilla
gotlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.