1 260 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Jobba med 900mm bredd på skivor
Hej, jag tänkte höra de som jobbar med 900mm bredd på OSB och Gips, hur man sätter dessa?
Kör man först OSB liggande, sen Gipsen stående så man kan skruva gipsen i något?
Tänker på att regel avstånd är 600cc, eller sätter man då en ytterligare 45:a för installationsskikt, så man får 300cc
Sist jag rustade fanns ju ej dessa val, men kan tänka mig att det är betydligt enklare att jobba med 900mm är 1200mm.
Tack på förhand.
Kör man först OSB liggande, sen Gipsen stående så man kan skruva gipsen i något?
Tänker på att regel avstånd är 600cc, eller sätter man då en ytterligare 45:a för installationsskikt, så man får 300cc
Sist jag rustade fanns ju ej dessa val, men kan tänka mig att det är betydligt enklare att jobba med 900mm är 1200mm.
Tack på förhand.
Nej vi reglar på 450c/c har du reglar på 600c/c så hade jag kört 1200mm OSB..N Nygge72 skrev:Hej, jag tänkte höra de som jobbar med 900mm bredd på OSB och Gips, hur man sätter dessa?
Tack på förhand.
900mm skiva är för att bespara ryggen för dom som jobbar med det dagligen, men för en hemmabyggare blir det knappast några förslitningsskador av några hundra skivor som dom kan tänkas hantera..
Dessutom blir det kostnadsmässigt billigare med 1200mm breda skivor..
Aha, men då blir det taikon med isoleringen istället eller? Dvs med 450cc eller finns det skivor för dessa mått(nu frågar jag av ren nyfikenhet)Rejäl skrev:Nej vi reglar på 450c/c har du reglar på 600c/c så hade jag kört 1200mm OSB..
900mm skiva är för att bespara ryggen för dom som jobbar med det dagligen, men för en hemmabyggare blir det knappast några förslitningsskador av några hundra skivor som dom kan tänkas hantera..
Dessutom blir det kostnadsmässigt billigare med 1200mm breda skivor..
Men det räcker att skruva gipsen i OSB eller, skall de skruvas i reglarna med?
Klicka här för att svara