Medlem
· västerbotten
· 50 inlägg
Är detta rätt kopplat? Jordfelsbrytaren flyger direkt jag kopplar in i uttaget.
Det går två kablar från huvudcentralen. En svart och en vit.
Det sitter en jordfelsbrytare i den här centralen men inte i själva huvudcentralen. Så den vita är kopplad till jord och därefter in i jfb och efter det till nollan. Är detta korrekt?
Det går två kablar från huvudcentralen. En svart och en vit.
Det sitter en jordfelsbrytare i den här centralen men inte i själva huvudcentralen. Så den vita är kopplad till jord och därefter in i jfb och efter det till nollan. Är detta korrekt?
Det är inget uppenbart elektriskt fel i din skiss.
Medlem
· västerbotten
· 50 inlägg
Då kanske de är ugnen de är fel på? Löser ut när jag startar den
Du kan ha PEN. Dvs. Gemensam nolla och jord. Efter jordfelsbrytaren måste det vara separerat.TRJBerg skrev:
Nu misstänker jag att sladden in inte är av en lämplig typ. Men det förklarar inte varför jordfelsbrytaren löser.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Posta en bild på hur det är kopplat i verkligheten.
Klicka här för att svara

