9 693 läst ·
2 svar
10k läst
2 svar
JFB eller personskyddsautomat
Hej,
har två nya matningar till mitt badrum. En 10A till belysning, handdukstork och golvvärme. Den andra matningen, 16A, för en steamer.
Behöver då alltså jordfelsbrytare. Dessa kommer att monteras i en egen kapsling bredvid dikt mot bef central. Min tanke är att ist för jordfelsbrytare använda personskyddsautomat, dvs kombinerad dvärgbrytare och jordfelsbrytare. Blir då alltså en 10A och en 16A.
ÄR DETTA OK?
//WSP
har två nya matningar till mitt badrum. En 10A till belysning, handdukstork och golvvärme. Den andra matningen, 16A, för en steamer.
Behöver då alltså jordfelsbrytare. Dessa kommer att monteras i en egen kapsling bredvid dikt mot bef central. Min tanke är att ist för jordfelsbrytare använda personskyddsautomat, dvs kombinerad dvärgbrytare och jordfelsbrytare. Blir då alltså en 10A och en 16A.
ÄR DETTA OK?
//WSP
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Skulle rekommendera att du även lägger golvvärmen på en egen grupp. Det skulle isf innebära 3st personskyddsautomater och då kanske det skulle vara billigare med en jordfelsbrytare? Å andra sidan så blir det ju mer sektionerat med personskyddsautomater för varje grupp.
Kolla så personskyddsautomarerna är stämplade 30mA bara...
/Styrman_jansson
...också från wsp...
Kolla så personskyddsautomarerna är stämplade 30mA bara...
/Styrman_jansson
...också från wsp...
Klicka här för att svara