M
U Uffe A skrev:
Är inte helt säker men har hört av äldre kollegor att det är den första varianten av kabeln som den gode Ernst Kuhlo uppfann som kallas för dödskulo.
Den bestod av en ledare (isolerad) och metallmanteln fungerade som returledare.
Sen är det som Elmont skriver att äldre Kulo brukar kallas för dödskulo.
Så troligtvis är det inte den du har.
Skulle det trots allt vara det så skicka gärna en bit till mig (jag betalar omkostnaderna)
Eller om någon annan har lite så pm:a mig ;)
Skicka om så kan jag skicka några meter.

M
M mendelsohn skrev:
[bild] [bild]

[bild]
.

Vad tror ni, vågar man dra en Ekk/EKLK FRÅN denna PORSLINSDOSAN till ett vägguttag för typ Tv/DVD.

Eller behöver man byta hela vägen till skåpet?
Den ligger inmålad delvis bakom tapet ledarnas isolering känns av det jag sett, okey i alla fall.

Det är helt omöjligt att på distans och ett forum avgöra statusen på din anläggning. För att VETA måste man på plats göra bedömningen, om det ska vara det minsta seriöst.

M
E elmont skrev:
Det är helt omöjligt att på distans och ett forum avgöra statusen på din anläggning. För att VETA måste man på plats göra bedömningen, om det ska vara det minsta seriöst.

Är väl mer en allmän uppfattning jag sökt efter. Vissa elementära saker kan såklart bra yrkesfolk svara på även på ett forum.
Är såklart givande att få lite input.
*
Men Jag gjorde en Lekmanna-genomgång och konstaterade att en hel del av den Kulo som fanns i Barren faktiskt inte användes. En del ny el har dragits parallelt, dock med fult satt utanpåliggande kablar.
Så de kommer jag faktiskt dra om lite snyggt med EKRK.
Inte ens en studenthyresgäst ska behöva leva med EKK i lätt förstora klipps :)
Den el som fortfarande går i Kulo kommer en elektriker och och byter ut under nästa vecka. Just att dra nytt från central är inget jag gärna gör själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.