Hej!
Jag tror att jag antingen har järn eller humus i vårt dricksvatten från vår rörspetsbrunn.
Har gjort ett gratis vattenprov redan, som dock visar att det inte är järnmängder över tröskelvärdet.
Tidigare har vattnet smakat fis, men det gör det inte längre, bara ibland men då är det väldigt lite. Dock ser jag nu att när jag tappar upp vatten i ett badkar, att det är lite gulfärgat. Jag tycker även att det ibland även smakar lite järn när jag dricker det.
Finns det något eget sätt att se ifall det finns järn i vattnet? Typ hälla upp vatten i ett glas och låta det stå ett dygn för att se hur det ser ut?
Tack!