15 390 läst ·
32 svar
15k läst
32 svar
"Japansk" toalettsits
Jag har aldrig frusit så mycket innan jag upplevde vinter i Japan. (Kommer från Jämtland) Kallast var det inomhus. Fuktigt och råkallt. Toalettsitsen gjorde att badrummet var det varmaste stället att vara på.H Hajjen skrev:Jag har inget direkt emot de uppvärmda toasitsarna i Japan, men en del kombinerar det även med att sätta fast någon typ filtmatta på sitsen. Haha det är fan vidrigt. Kan du inte bara hänvisa till stigande elpriser och att det är totalt onödigt? En anledning att de har det i Japan ju för att det är 5 grader inomhus på vintern.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Kan vara så.Jiji skrev:
Det kan ju bli ny standard i Sverige om någon tar på sig att marknadsföra (och få CE-märkning på) eluppvärmda toalettsitsar.
Kom ihåg att dra fram el till toalettstolen.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
En toasits av trä känns varm om man nu inte vill nödvändigtvis specifikt ha en eluppvärmd en.
Ett annat alternativ är en toasits av frigolit.
Det har vi på utedasset i stugan i norrland.
Även på vintern då det är massor med minus ute så känns den varm
Vet dock inte var du hittar en som ät tillräcklig snygg för att ha inne
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Här är företaget som tar frusna rumpor till en annan nivå. 
https://se.grandado.com/products/fy...SoAeI8QfqcSeUb3r-h972Mi6sDmPrZWsaAqWDEALw_wcB
https://se.grandado.com/products/fy...SoAeI8QfqcSeUb3r-h972Mi6sDmPrZWsaAqWDEALw_wcB
Toan behöver inte vara snygg bara funka som den skaM MrDizzy skrev:En toasits av trä känns varm om man nu inte vill nödvändigtvis specifikt ha en eluppvärmd en.
En riktigt bra Japansk toasits har både "Front Wash" och "Back Wash". Testade för några år sedan på ett hotell i Kyoto. Sjukt läskigt när en elmotor kör fram en arm med ett litet munstycke och man nervöst undrar var den tänker ta vägen. Tycker TS borde gå all-in och skaffa en sådan.ClasseClas skrev:
Hehe. Jag var så feg så jag stod bredvid och tryckte på "Back Wash"-knappen. Snacka om fontän inne på toan.L lasselöpare skrev:
Var i Taiwan för några år sedan hotellet hade en toalettsits med minst sagt spännande funktioner. Då alla funktioner på de två kontrollerna var på mandarin så fick man sig en överraskning ibland och man kunde heller inte låta bli att trycka på alla knappar. Förutom värme (ställbar), elektrisk öppning av lock och ring så kunde man spola fram och bak, ställa både tryck, temperatur samt typ av stråle (roterande/pulserande osv). Där fanns dessutom en fläkt som dels sög bort lukt men även blåste en torr om man så ville. Det var Panasonic som tillverkade den vill jag minnas.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 12 194 inlägg
Byt fru. Du vet inte vad som kommer sen.C carlotto skrev:Frun vill ha en eluppvärmd sits, likt det är på en så kallad Japansk toalett.
Jag vet att jag såg en sådan på nätet för något år sedan, men kan inte hitta den längre.
Vet att det finns sitsar med värme och spolfunktion för underkroppen,
men vi är endast ute efter en med värme utan vattenfunktionen.
Denna ska monteras på en befintlig toalettstol.
Någon som kan guida mig?
Jag har en frigolit toaring på landet, kanonC carlotto skrev:Frun vill ha en eluppvärmd sits, likt det är på en så kallad Japansk toalett.
Jag vet att jag såg en sådan på nätet för något år sedan, men kan inte hitta den längre.
Vet att det finns sitsar med värme och spolfunktion för underkroppen,
men vi är endast ute efter en med värme utan vattenfunktionen.
Denna ska monteras på en befintlig toalettstol.
Någon som kan guida mig?
Vi har o har haft ett antal med värme i sitsen o spolning av underredet samt torrblåsning...o alla andra egenskaper.....Inga som helst problem att göra rent eller för dens skull hålla "ändringen" ren
(ursäkta kunde inte låta bli att skiva så)...Rekommenderas å det varmaste.(!)..Håller länge, vi har haft dem i 10-12 år nu...Kostar/kostade 1800:- till 2500:-/st om jag inte missminner mig...