Är ute efter ett lärkträd (japanskt eller europeiskt), som blir ca. 1,5 m högt, spretar med grenarna (bildar inte en boll). Har på ryktes vägar hört att det kan heta Diana eller Blue Dwarf. Har letat på nätet och här men hittar inget om detta. Någon som vet mer eller vad trädet jag letar efter heter?
Vart kan man köpa det? Pris?
Tack!

Ingen som har bilder på Larix kaempferi 'Diana' och Larix kaempferi 'Pendula'? Verkar som att det är någon av dessa två jag är ute efter.

F
Var kan man köpa ett sådant träd i sthlms-trakten?

Ett litet påpekande: använd sökmotor (tex google) lite oftare. I de flesta fall får man via rätt sökbegrepp lätt fram bilder och var man kan köpa respektive planta och i många fall även priser.

yonna skrev:
Ett litet påpekande: använd sökmotor (tex google) lite oftare. I de flesta fall får man via rätt sökbegrepp lätt fram bilder och var man kan köpa respektive planta och i många fall även priser.
Lite av syftet med detta forum är väl att få tips, idéer och information från andra i liknande situation. Så för mig så är detta forum mitt Google. Funkar klockrent och jag får alltid den informationen jag vill ha (plus en massa andra tips till min fråga).
Om man inte får posta en fråga för att det kan råkas hittas via Google tycker jag hela idén med detta eminenta forum är stendöd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.