Om du monterar dörren först med hjälp av distanser under så du får upp den i våg. Lägg distanser så att du får iaf 5mm spel på golvets högsta punkt så betongen kan rinna ut där oxå. Så tar du sen bort distanserna när dörren är på plats. Sen får du lägga en regel eller liknande som form på båda sidorna om dörren. Du får lägga den ena typ 10mm ut från tröskeln så du får in betongen. Sen undergjuter du dörren med expanderbetong. Den går att blanda så det inprincip blir som flytspackel. Är en fördel att använda en vattenkanna eller liknande så är det lättare att pricka i formen. Sen är det bara att hälla i betongen i formen och sen låta den brinna innan man börjar springa över tröskeln. Den brinner ganska fort och blanda den lite löser än va de står på förpackningen iaf om det är webers expanderbetong den ska va som flytspackel.