Hej!
Jag och min sambo funderar på att bygga hus och kikar runt lite på tomter.
Vi har hittat en potentiell plats där vi skulle vilja bygga men det är ingen "färdig" tomt (den ligger dock vid en väg med ett antal andra hus bredvid).
Kan man kolla upp vem som äger marken och bara höra av sig?
Misstänker också att det kan vara gammal åkermark, någon som vet om det kan vara ett problem?