men får bara höra att "det går inte", "vitt är våran standard" osv.

Husföretaget vill att vi plockar loss fönsterblecken när huset är på plats, och målar/sprayar de svarta då!!! :(

Vi ska ha Elitfönster, blåa.
Svart tak, svarta plåtdetaljer på taket, svarta hängrännor mm.
Ytterdörrarna blir som fönstren, blåa.

Hur snyggt blir det då med vita bleck???
Att någon påstår att "det vänjer man sig vid" eller nåt köper jag inte!

Har idag varit i kontakt med både Myresjöhus och Elitfönster och båda säger att vita bleck sätts dit i bara farten, och det blir sådana problem att byta, så man får snällt montera lös dem och måla dem på plats..

Påpekade att i deras broschyrer samt på nätet har flera hus SVARTA bleck..
"ööööh...då måste de ha målat de på plats", får jag höra!

... man fick INTE välja bort blecken heller och låta nån annan sätta dit svarta...

F-n heller....
Köper jag ett hus för över 2,3 mille så vill jag inte börja bräcka loss blecken och måla om dem!
Nån jäkla måtta får det vara.

Just nu är jag rätt irriterad...
Man kan få fönstren i valfri kulör, men inte blecket!

Envis som jag är så kommer jag inte lämna detta utan jag SKA ha svarta bleck när huset kommer, alternativt UTAN bleck så tar jag dit en lokal förmåga som får det ärofyllda uppdraget att sätta dit snygga bleck ;)

Jag vill vara 100% nöjd, inte 99%

N
Det verkar dumt att måla på plastbehandlad plåt.
Jag hoppas du lyckas i ditt projekt. Det verkar ju vara väldigt dålig service från husbolaget om dom inte kan sätta ditt svarta bleck.Det är ju inte direkt billigt med hus och då borde man kunna få bestämma sådant själv.

Ja du får väll vara lite fräck o säga att du köper ett hus nån annan stans om dom inte fixar det.
det är klart att dom kan gå i från standard, sen om som vill ha extra betalt för detta så är det ju en annan sak. men att det inte går att fixa låter ju löjligt.

allt går att fixa, det har bara ett pris... ;D

skulle be att få prata med nån annan om jag var er, säg att det inte är personligt... men att det måste gå att lösa, och vill inte du så måste jag ju få prata med nån annan!

Gillar smidiga husbolag som ser till kundens önskemål, men som tur är är det ju valfritt att ta myresjöhus eller Älvsbyhus eller så om man vill. 8)

Severus,

Hur gick det med fönsterblecken? Har du haft någon framgång i samtalen med Myresjöhus/Elitfönster?

Jag har nyligen teckat köpeavtal med Skidstahus och där var det inga problem att få svarta plåtdetaljer.

thobjo skrev:
Severus,

Hur gick det med fönsterblecken? Har du haft någon framgång i samtalen med Myresjöhus/Elitfönster?
Har skippat dem helt.
Har köpt ett begagnat hus, så vi kan bygga lösvirke istället i lugn och ro...
Måste ha någonstans attt bo under byggtiden.
Just nu letar vi febrilt bland företag som erbjuder lösvirke mm
Alternativt kontaktar vi en arkitekt och kör den vägen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.