5 412 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Jag hittade gamla tapeter under tretexen.
Den längst ned, blåa, är väldigt snarlik en som vi "hittade" gömd under typ 10 lager tapet. Vårt hus är från 1850, och det fanns någon tapet under denna har jag för mig, så kanske 1870 nånting är ett tips.
Håller med förra inlägget. Jag hittade en liknande unde många lager i vårt hus. Vi vet heller inte helt när vårt byggdes, hittills har vi lyckats "spåra" det till slutet av 1800-talet. Den tapeten, som var väldigt lik din, satt näst längst in av lagren.
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Gamla tapeter är så coolt! Man har själv hittat både det ena och det andra genom åren =)
Klicka här för att svara



