7 905 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Jag har slitit loss gångjärnen från köksstommen, ikea metod.
Hallå,
Lyckades fastna med byxfickan i skåpluckans knopp när jag passerade i hög fart. Nu är skruvhålen förstörda. Jag har sett att det finns plåtbeslag som man fäster gångjärnen i och skruvar i stommen, med annan hålbild. Nu hittar jag dock inget som säkert är kompatibelt med metod.
Någon som vet vart jag kan köpa ett beslag som säkert passar?
Lyckades fastna med byxfickan i skåpluckans knopp när jag passerade i hög fart. Nu är skruvhålen förstörda. Jag har sett att det finns plåtbeslag som man fäster gångjärnen i och skruvar i stommen, med annan hålbild. Nu hittar jag dock inget som säkert är kompatibelt med metod.
Någon som vet vart jag kan köpa ett beslag som säkert passar?
Trälim och tändstickor i hålen, fyll hålet med lim , tryck in tändstickor., ska komma lim på alla, dom sista kanske måste knackas in, vänta ett dygn, ha gångjärnet som mall och borra ett ,hål, storleken på borr kan du mäta på ett hål som inte är trasigt.
Tror inte på det i mitt fall. Hålet är mer format som en krater efter att jag slet ut plugg och alltJ jonaserik skrev:
du bytar fästplattan på ditt gångjärn till monteringsplattan
Monteringsplatta för montering där skruvningen måste göras långt ut på stomsidan till exempel vid renovering av äldre skåp. Höjdjustering +/- 3 mm. Avstånd mellan monteringspunkter: 32 mm. Avstånd skåptommens framkant till första mont.punkten: 12.5 mm.
Monteringsplatta för montering där skruvningen måste göras långt ut på stomsidan till exempel vid renovering av äldre skåp. Höjdjustering +/- 3 mm. Avstånd mellan monteringspunkter: 32 mm. Avstånd skåptommens framkant till första mont.punkten: 12.5 mm.
Tack för förklaringen. Hu hittade jag även bilden på hemsidan där den sitter i stommen. Jag har beställt.T tergo skrev:du bytar fästplattan på ditt gångjärn till monteringsplattan
Klicka här för att svara