10 758 läst ·
19 svar
11k läst
19 svar
Jag har hyrde en maskin som gick sönder efter 10 minuter vad är rimligt?
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Det kanske inte var helt begåvat, kopplar man fel så är det jävligt obra. Ström ut I maskinen om jordkabeln är felkopplad.Hyltran från Veglemyren skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Exakt och därför valde jag att berättade för dem att den varit av och de sa att de skulle titta på kontakten och kolla så att "faserna satt rätt". Så länge sladden är urdragen så kan maskinen innte få någon kräm vet duWorkingclasshero skrev:
Skönt att få lite positiva nyheter. Både att du stod för vad du gjort och för att företaget stod för utrustningens kvalitet.
Fast här måste jag faktiskt säga ifrån. Givetvis ska slangarna inte sitta framåt på bomcylindern men man ska heller inte dra sticka in så långt så att man klämmer till bomcylindern med sten, eller för den delen med skopskäret. Har man gjort det så har man varit oaktsam, punkt och slut.mexitegel skrev:... Jag hyrde en annan gång en grävmaskin av en mindre hyrfirma. Där hade man monterat en icke orginalkolv med resultatet att slanganslutningarna satt oskyddade framåt så att om man lastade en sten i skopan var det lätt att knäcka slangarna. Vilket givetvis hände. Detta tyckte firman jag skulle betala eftersom jag varit oaktsam..... Nu var detta en struntsumma och jag ville kunna hyra maskinen igen så jag lät det passera den gången.
I det läget ska man nog vara glad att det bara var ett par slangar eller anslutningar som gick sönder då dessa är avsevärt billigare än en ny bomcylinder.
Det finns många om och men i den storyn och det är väl OT här men även ett skydd för bomcylindern var bortmonterat och bomslangarna satt så jäkla dumt och långt ut att manöversträckan på stickan blev begränsad. Hade jag inte haft ett tight tidsfönster hade jag inte satt mig bakom spakarna,det var nästan dömt att misslyckas.
Klicka här för att svara