904 läst ·
25 svar
904 läst
25 svar
Jag har en "handdusch för intimhygien" som läcker.
tänk på att du kan återanvända handfatets nya blandare vid kommande renoveringen. Ingen kommod behövs för det blir inte sämre utseende än 2 ballofixer och rör i väggen. Betala vvsaren för en förbättring i stället för en nödlösning som ska ändå skrotas. Handfatet behöver inte flyttas ... du kan förlänga slangen till handduschen. Gör det ordentligt för din egen bekvämlighet. Vad har man annars pengarna till? Man kan också ställa en hink för dropp ....Hugo den andre skrev:
Handfatet är som sagt fult och gammalt. Flyttar vi det närmare toaletten blir det plats på andra sidan handfatet för till exempel ett badkar. Blandare vill jag köpa tillsammans med nya handfatet så det matchar. Komoden blir till förvaring samt dölja avlopp röret från handfatet och utanpåliggande vvsrör. Förresten, går det ens att flytta handfatet med tanke på avlopp? Om så är fallet vilken vinkel/lutning på avloppsrör är minsta för att inte få problem?G gaia skrev:tänk på att du kan återanvända handfatets nya blandare vid kommande renoveringen. Ingen kommod behövs för det blir inte sämre utseende än 2 ballofixer och rör i väggen. Betala vvsaren för en förbättring i stället för en nödlösning som ska ändå skrotas. Handfatet behöver inte flyttas ... du kan förlänga slangen till handduschen. Gör det ordentligt för din egen bekvämlighet. Vad har man annars pengarna till? Man kan också ställa en hink för dropp ....
Jag vill inte göra sönder kakelvägg. Anledning att föra alt samtidigt är att det nog blir billigare så. (Hantverkare)
En tillfällig ny ballofix är nog inte dyr att inhandla och lätt att skruva dit själv tänker jag.
Du måste ju på något vis göra av med spillvattnet från ejektorn , alltså den del som monteras på blandaren. Och den ska vara öppen så den kan suga frisk luft. Så ett extra vattenlås med spilltratt behövs nog.Hugo den andre skrev:
Här har det ju en gång i tiden suttit en bidé. KV/VV/Avlopp
Syns på hur allt en gång varit kopplat.
Givetvis kan det ju vara bortkopplat längre bort, men jag tvivlar rent okulärt.
Dessa anslutningar går fint att använda till ny placering av kommod.
Syns på hur allt en gång varit kopplat.
Givetvis kan det ju vara bortkopplat längre bort, men jag tvivlar rent okulärt.
Dessa anslutningar går fint att använda till ny placering av kommod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sådan liten dusch (Gelia) har jag också, kopplad som den på bilden från sign "intet".Intet skrev:
Lyckligtvis - fick jag väl säga, när jag hade lite ont i tarmarna. Dock blir själva duschhandtaget fort utslitet. Jag får nu leta efter ett nytt handtag att ha på reserv. Anslutningen på handtaget heter G15. Det kan tänkas att Biltema eller Byggmax kan ha.
(Passar dock inte alla blandare: FMMatssons modell har lite annorlunda gängor.)
Redigerat:
Ovanligt med nyinstallation av bidé 2015 bara. Menar inte du har fel såklart men man blir förvånad...Krilleman skrev:
Klicka här för att svara