Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är inte så enkelt att dimensionen anger utvändigt mått?
Annars instämmer jag i att det verkar korkat
Annars instämmer jag i att det verkar korkat
Är det möjligen så att i övriga världen använder man fortfarande 50/50 och tillverkar beslagen att passa till det?
Jo, jag skulle kunna köpa en 70/70 och skära ner den. Jag skulle kunna bygga om stolpskorna så att de passar. Men tid och plats är ett industriland år 2014.
Jo jag sitter och retar upp mig, så är det.
Jo, jag skulle kunna köpa en 70/70 och skära ner den. Jag skulle kunna bygga om stolpskorna så att de passar. Men tid och plats är ett industriland år 2014.
Jo jag sitter och retar upp mig, så är det.
De brukar dessutom ha både för 50mm och 45mm så att man kan välja efter vad man har för reglar/stolpar.
Ok. Jag har aldrig köpt såna där stolpskor så jag kan inte alls säga något om de storlekarna. De andra som typ balkskor finns i både 45 o 50mm.
Jag brukar handla på Karl Hedin.
Jag brukar handla på Karl Hedin.
Hmm! Då förstår jag din fundering, detta på bilden är ingen stolpsko utan ett stolpfäste som man kan ha att fästa "stolp/fyrkantsprofiler, 50*50 metall" på "hårda" underlag, som betongplattor. Använder mig själv aldrig av dessa pga att de bör förankras med expander i underlaget, vilket har en viss tendens att alltid hamna i armeringen. Har du tänkt att ha dessa för att fästa på ett organiskt material så är det inget bra alternativ. Köp riktiga stolpskor istället!
"byggare"
"byggare"
Okej, jag har använt mig av liknande, vid renoveringar av balkonger. Perfekta att sätta en kärna av 45*45 tryck virke och sedan använda sig av foder 22*70 och klä in hela stolpen med. Då blir den stabil, vill minnas att det var gjutna betongplattor till balkongerna.
Klicka här för att svara