2 977 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Jag behöver kondensskydda utrymmet under ett plåttak
Eller snarare det jag lagrar därunder, det är ett tak utan väggar.
Jag har en lösning för att få dit en kondensväv på ett vettigt sätt, frågan är vilken väv jag ska välja?
Denna till exempel tål inte att lagras fuktigt eller varmt, hur ska den då må under ett svart plåttak med temp mellan -30 och + 60 grader som därimellan producerar rejält med kondens.
Bison Kondensväv är tillverkad av HD polyetenväv som belagts med LD polyeten på ena sidan. Väven är godkänd som genomtrampningsskydd och används när funktionen som ångspärr ej är nödvändig. Används också som kondensväv i oisolerade byggnader. I detta fall läggs väven under yttertaket så att eventuell fukt eller kondens kan rinna ner fritt längs takfallet. Bison Kondensväv kan även användas som ställningsskydd.
Lagras i obruten förpackning eller så att den ej utsätts för fukt och värme.
Det spelar ingen roll vilken sida väven läggs på, den fyller sin funktion på båda sidor.
Jag har en lösning för att få dit en kondensväv på ett vettigt sätt, frågan är vilken väv jag ska välja?
Denna till exempel tål inte att lagras fuktigt eller varmt, hur ska den då må under ett svart plåttak med temp mellan -30 och + 60 grader som därimellan producerar rejält med kondens.
Bison Kondensväv är tillverkad av HD polyetenväv som belagts med LD polyeten på ena sidan. Väven är godkänd som genomtrampningsskydd och används när funktionen som ångspärr ej är nödvändig. Används också som kondensväv i oisolerade byggnader. I detta fall läggs väven under yttertaket så att eventuell fukt eller kondens kan rinna ner fritt längs takfallet. Bison Kondensväv kan även användas som ställningsskydd.
Lagras i obruten förpackning eller så att den ej utsätts för fukt och värme.
Det spelar ingen roll vilken sida väven läggs på, den fyller sin funktion på båda sidor.
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Men det är ju bara när den lagras det är så...
Plåtrullarna och slätplåten jag använder på jobbet får inte heller lagras så.... men den färdiga produkten är ganska ofta blöt... iallafall så här års.
Plåtrullarna och slätplåten jag använder på jobbet får inte heller lagras så.... men den färdiga produkten är ganska ofta blöt... iallafall så här års.
Jo det förstår jag, åtminstone om det är en rostbenägen metall, men en plastprodukt som polyeten ?plåtrickard skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad behöver jag för att koppla nya aquastop till blandaren=
Vatten & Avlopp -
Behöver bygga/köpa förvaringslådor till en inbyggd säng
Möbelsnickeri -
Vilken typ av spolknapp och "counter plate" behöver jag?
Badrum -
Behöver syllen vara förankrad i betongplattan, bef. hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Halvklar murad trappa utomhus, vad behöver göras nu?
Grund & Markarbeten