Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Japp vi har ett par sådana och de fungerar verkligen "kanonbra" ;-)D Dilato skrev:
Vi har testat allt möjligt tidigare men dessa är i en helt annan klass av effektivitet. Laddas med slaktpatron gul, apteras lämpligen med skyddsglasögon och bra hörselskydd med hög koncentration på uppgiften. Det är i praktiken en mina man lägger ut så se till att skydda ordentligt med en plåtspann eller något så inga husdjur råkar illa ut.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Är det sork ? dom brukar inte gräva i en gräsmatta. då är det mullvad och då finns det liksom små jordhögar ( schaktmassor ) lite överallt. Do terras bort genom att stampa ner högarna och lite runt omkring. täppa till gångarna. Så mina flyttade, men vart vet jag inte.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Vår erfarenhet är att man måste eliminera dessa individer. I vårt fall var det mycket riktigt några mullvadar förra säsongen, nu är det återigen aktivitet så det behöver mineras igen. Görs i morgon, blir ett garanterat resultat.J jonaserik skrev:
Har för att mullvad har grävt sina gångar färdigt när hösten kommer och snön ska falla. Nu är det problemet borta för mig. Som en lite grej i det hela, tänkte gasa ut dom med bilens avgaser. Ingen tanke på att den hade katalysator, så resultatet blev NADA 😈😈. Tog fram en gammal moppe och då fungerade det. Dom flyttade någonstans.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden