Köpte en ny sticksåg idag, Bosch GST135.
Vilken skillnad mot den gammla BD för 400kronor. Så stabil, så snabb, så bra.

Nu ska det förvisso vara skillnad på en produkt för 2200 kontra 400 men så här stor skillnad har jag inte upplevt med skruvdragaren/cirkelsågen/kap/gersågen innan.

Nog är det en speciell känsla när man provar sin nya maskin för första gången och den är i en helt ny division!När jag sågade första snittet med Festool Ts55an så trodde jag nästan att klingan gick bredvid skivan,det gick så lätt!!!

"What dear? No, that's not new, I've had that green thingy for ages!"

tridde_69 skrev:
Köpte en ny sticksåg idag, Bosch GST135.
Vilken skillnad mot den gammla BD för 400kronor. Så stabil, så snabb, så bra.

Nu ska det förvisso vara skillnad på en produkt för 2200 kontra 400 men så här stor skillnad har jag inte upplevt med skruvdragaren/cirkelsågen/kap/gersågen innan.

Jag har med den såge och jag är mycket nöjd med den. grattis till ett bra köp

Tacksåjävlamycket!
Här har jag svurit över min gamla Bosch, och de skitblad jag köpte till den, i princip hela dagen.
Så sätter jag mig på kvällen och slösurfar lite, och läser den här tråden.....nu kommer jag ligga vaken halva natten och fundera över 135an.

:)

Köp den, den är som en stridsvagn men ändå smidig som en cykel. Har jobbat mycket med 85:an men 135:an är verkligen ett snäpp bättre! Tyckte först den verkade stor, tung och klumpig men icke, så härlig att jobba med och sådan precision. En riktigt fin såg, slå till bax.

Världens bästa sticksåg kanske? *ler*
Å andra sidan så sågar min 135'a rätt illa med med dåliga blad så det har inte ändrat sig, bladen är nämligen viktigare än sågen. Sen så låter den tyvärr mer än vad en Festo EQ300 gör men det kan jag stå ut med. Fattar bara inte varför i glödheta den skall göra det för? *mutter* Och nej, det är inget fel på min, de låter tyvärr lite mer bara *ännu mer mutter*

bax>Du behöver ju inte kasta den gamla, de gamla är rätt bra till t ex att köra igenom tak eller gips med.

/Kent

Kan bara instämma. Var ute och premiärkörde min GST135 idag.
Att det kan vara så kul att såga med sticksåg...

Jag köpte också en igår. 2595:-, inga kaffepengar precis. Men att valet föll just på den är för att de flesta på detta forum älskar den. Och jag litar på er :)

Jag har aldrig tidigare riktigt kommit mig för att använda sticksåg. Det blir ju så, vissa verktyg använder man mycket, andra inte. När jag varit tvungen att såga något oregelbundet hål har jag köpt nån sån där Power-Super-Duper-Craft-Work-stickis för 99 kr och de har verkligen varit usla. Nu har jag i alla fall slagit till på en riktig stickis och det blev just en 135:a. Och jisses vad den var bra. Nu känns det verkligen som att en sticksåg har man ju nytta av!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.