Testar ny rubrik eftersom jag måste bestämma mig.. NU!
Jag tycker det känns i högsta laget, dock vill jag ej ha för låg köksö, dilemma!!

Någon kort människa som har 95 cm i köksbänkhöjd?

tacksam för snabba svar!

Förlåt, men jag var tvungen.:D

• forsiktig-barnpall__27903_PE083276_S4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Testa med ett vanligt bord. Telefonkatalog eller dylikt under benen för justering. Stå och gör något i minst fem minuter. Är det för högt kommer det kännas i axlarna, är det för lågt kommer det kännas i ryggen/nacken. Du och din sambo kommer aldrig få det perfekt ergonomiskt för bägge, tyvärr.

En kort person kan ju alltid stå på en "låg pall". Värre för en lång person att höja bänken smidigt. Bäst vore ju höj och sänkbar köksö :).

Hahaha jaaa tror du inte sambon och hans kompis har skrattat åt mig och barnens pall i en halvtimma redan... ;-) Jo men köket är ju redan köpt.. Står här :-P Men va f*n... Ser skit högt ut nu tycker jag med ett skåp redan monterat dock utan bänkskivan som är + 3 cm!! :-O

• Gilla
Hänrik Hungerhult
  • Laddar…
Jag är 198 och tycker att 90cm är alldeles utmärkt. Tillbringar mycket tid i köket med matlagning och allmänt pyssel.

S
då får sambon lite mer disktjänst ;-)
så gör du det du tycker om.
för att tala om plocka ur diskmaskinen

Hmm.. Ja jag har hjärnsläpp just nu.. Vet inte alls hur jag ska göra! Finns det inga korta människor mer än jag ;-)

Om du är 160 cm säger det väl sig själv att 90 cm bänkhöjd är bättre än 95 cm...

Lite grinig eller? Ja det fattar väl jag också men som sagt är min sambon 186 skåp sitter redan uppe och vi måste kapa sockeln och jag vill ha köksön högre än 90..

90 cm utan tvekan om du möter 160 från golv - Inte högre.

Tror min bror har satt sitt på 92 men då är han ju 196 och hon 187.

Så min röst på 90 och inget annat.

Jag är 163 och har höjd 90. Det funkar även för min sambo som är 182.

Skall tillägga att vi har 90,5. Jag är 169 och maken är 186. Jag tycker vår höjd är jättebra och jag har aldrig hört maken säga att han vill ha högre arbetshöjd.

Det blir 93 lägre går ej pga avloppsrören tyvärr men jag tror det går bra! Det måste det göra ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.