bummse skrev:
Vi har spikat 286 kvm rote och 4000 nubb ;D
1100st 5" Spik
3000st 4" Spik
3500st 3" Spik
Man blir bra på att spika :P

Spikpistol är fint annars - i alla fall till taket.. 8-)

lier skrev:
Jisses!! :o Det går undan för er. Stort ser det ut att bli åxo, hur många kvm är det på?

Jo, men sååå fort som tråden indikerar kan det väl ändå inte gått eller..???
Då måste ni varit bra många som spikade, ifall bilden i första inlägget togs i förrgår - och den senaste idag. ::)

Det stämmer vi är många som spikar och det går väldigt fort men nu när vi fått på taket så tar vi lite vila så man för ladda batterina alla säger att det går fort så det måste väl göra det.
Jag vet inte hur lång tid det ska ta jag spikar "bara"

Härligt..

Skönt när det går bra..

Fast jag kunde inte låta bli att kolla på vilken datum korten var tagna, och enligt infon som kameran lämnar på varje kort var de tagna: 0706 17:59, 0712 13:48 och 0718 10:29 8-) Det måste vara något fel med datuminställningen i din kamera i så fall... :-/

Snyggt hus blir det i alla fall... :)

Styx skrev:
Det måste vara något fel med datuminställningen i din kamera i så fall...   :-/
All teknik har sina svagheter  :P

Jag fattar inte vad du menar men kl 8 i morse så såg det ut så här. :o
Haagbard skrev:
All teknik har sina svagheter  :P

• Bild_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och kl ca 16.00 så såg det ut så här ...... :D

• Bild_012.jpg
    Skapa konto
Alla Bummses digitala bilder inehåller EXIF information som talar om att de är tagna med en Canon DIGITAL IXUS 40
Första bilden är tagen 2006:07:06 17:59:21 Första inlägget 17. juli 2006 kl. 19:54
Skillnad 11 dagar
Andra bilden är tagen 2006:07:12 13:48:35  andra inlägget 18. juli 2006 kl. 21:17
Skillnad 6 dagar
Tredje bilden är tagen 2006:07:18 10:29:28 tredje inlägg 19. juli 2006 kl. 17:13
Skillnad 1 dag

Nu måste Bummse fortätta att spika i realtid eftersom tiden kommit i kapp!

Bummse varför försöka få det att framstå som att det går orimligt fort när det i själva verket tagit två veckor längre tid?
Vem försöker du imponera på och varför?

/Patrik

Exif Bild 1

• exif_BILD_1.JPG
    Skapa konto
Men va f-n :-?

Bummse, starkt jobbat sägar jag bara! Fullständigt likgiltigt om du har hållt på en eller två veckor, det går framåt och i min bok är det sånt som räknas.

Kör hårt och sen vill jag bara säga att det ser jäkligt bra ut !!!

Lycka till !!!

Mvh
Jante

Pasta skrev:
Bummse varför försöka få det att framstå som att det går orimligt fort när det i själva verket tagit två veckor längre tid?
Vem försöker du imponera på och varför?
Ärligt talat, varför är det så viktigt när bilderna togs att man sitter och gräver och gör screenshots för att bevisa att han far med osanning? För att citera dig själv: Vem försöker du imponera på? ;)

Och till Bummses försvar så påstår han inte i första inlägget att den var helt nytagen. I de andra kommentarerna säger han väl att det är nya bilder, men några dagar hit eller dit, vad spelar det för roll? Inte orkar jag bry mig huruvida hans tidsangivelser är helt korrekta.

Detta forum brukar vara ett positivt forum där vi hejar på och stöttar varandras byggbedrifter och det tycker jag är väldigt trevligt.

Absolut..
Visst skall man bre på och överdriva och hålla på..
Det är ju jättefint om alla överdriver och hittar på om sina projekt. Då är det ju så enkelt för folk som söker information om hur lång tid saker och ting tar, hur mycket de kostar o.s.v. att hitta relevanta fakta.

Allvarligt talat - klart man skall hålla sig till sanningen..
Jag tycker också Bumses hus ser ut att bli finfint, men det blir inte fulare eller sämre av att man säger att det tagit ett par veckor att smälla upp det istället för ett par dagar..

Detta forum brukar vara ett positivt forum där vi hejar på och stöttar varandras byggbedrifter och det tycker jag är väldigt trevligt.
Det är många här som bygger själva och är intresserade av att läsa om och se andras byggen, och visst fortskrider bygget fint oavsett om det är på 1, 2 eller 3 veckor.

Många frågor här på forumet handlar just om lösvirke och hur lång tid det tar att bygga så varför inte säga det direkt.

Är ni ointesserade av hur låg tid det verkligen tagit så får ni väl helt enkelt bortse från mitt inlägg.

Bumse hamra på och forsätt med bilder alltid lika intressant att se bilder på hur byggen fortskrider även om det inte kommer se ut som att det hänt så mycket mellan bilderna framöver när det är dags för installationer och annat som knappt syns skillnad från dag till dag. Lycka till!

Själv börjar jag stomresning i början av nästa vecka och räknar knappast med tätt tak på 3 dagar ;)

/Patrik

MEN Hallå Jag skrev inte att jag började bygga samma dag och det är inte någon som frågade så inte i fan tänkte jag på det jag sitter inte på forumet varje dag heller
men det är väll lika bra att sluta skriva här då och inte vissa några bilder
Vill man veta byggtid så kan man väl FRÅGA ------- >:( >:( >:(

Moderator: Marlene Eskilsson

Du kan stänga den här tråden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.