63 209 läst ·
288 svar
63k läst
288 svar
Ja då var man igång med stommen
Snabb reply där, och jag som trodde att man inte skulle ha tid vid datorn så länge det är dagsljus när man bygger... men, men.. ;D
Bild på takstolen och/eller ritningen tas tacksamt emot.
Men som sagt, mest av akademiskt intresse för mig egentligen, skulle själv helt klart leja bort takstolarna om/när jag bygger.
Sen har jag kikat lite mer på dina bilder, och jag tror faktiskt att jag fick lite grepp om utförandet iaf.
Det "vanliga" takets takstolar har spikats ihop 3 st, på var sida av kupan.
Sen har det lagts 2 limträ på dessa.
Sen hänger det 1 lång limträ som blir (nästan) nock på takkupan.
Stämmer detta?
//ML
Bild på takstolen och/eller ritningen tas tacksamt emot.
Men som sagt, mest av akademiskt intresse för mig egentligen, skulle själv helt klart leja bort takstolarna om/när jag bygger.
Sen har jag kikat lite mer på dina bilder, och jag tror faktiskt att jag fick lite grepp om utförandet iaf.
Det "vanliga" takets takstolar har spikats ihop 3 st, på var sida av kupan.
Sen har det lagts 2 limträ på dessa.
Sen hänger det 1 lång limträ som blir (nästan) nock på takkupan.
Stämmer detta?
//ML
Vad ska du ha för tak på huset? Vi fick våra takpannor i dag, Benders 2kupig röd. Inte tegelröd utan röd. Tycker att det e mycket finare på ett rött hus.
Med lite tur så får vi flytta in om 2 veckor.
Det e ju bara försenat 1månad, tack vare semester och den eviga väntan i början på takstolarna. Jissa om man längtar :




