Har följt din sida hela tiden. Jätte spännande. Ska själv bygga i Sundsvall, men funderar över stommonterat, är liksom ingen snickare..

Kanon fint blir erat hus! Längtar efter att få se det klart.

mvh Håkan
 
Jag längtar ochså tills det är klart ;D
Men och andra sidan är det roligt att göra något annat Slippa vara på jobbet ::)
 
Baksidan börjar bli klar :D :D
 
  • IMG_0161.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Men VA!!!
det ser ju ut som ett HUS !!! ;)

Snyggt.
 
Mikael_L skrev:
Men VA!!!
det ser ju ut som ett HUS !!! ;)

Snyggt.
Tack
jag ska ta lite bättre bilder på takkupan så man ser hur vi har gjort
 
Mikael_L
Snabb reply där, och jag som trodde att man inte skulle ha tid vid datorn så länge det är dagsljus när man bygger... men, men.. ;D

Bild på takstolen och/eller ritningen tas tacksamt emot.
Men som sagt, mest av akademiskt intresse för mig egentligen, skulle själv helt klart leja bort takstolarna om/när jag bygger.

Sen har jag kikat lite mer på dina bilder, och jag tror faktiskt att jag fick lite grepp om utförandet iaf.

Det "vanliga" takets takstolar har spikats ihop 3 st, på var sida av kupan.
Sen har det lagts 2 limträ på dessa.
Sen hänger det 1 lång limträ som blir (nästan) nock på takkupan.

Stämmer detta?

//ML
 
Läckert med den helglasade balkongdörren. Nu kan jag väll ändå inte ha sett fel va? ;D

Inte allt kvar nu på utsidan, bara allt det roliga kvar på insidan nu. :)
 
Nä det sitter inte någon dörr där :o
Skoja bara
Nä lite underspikning och plåt sen blir det inne fast jag tror vi börjar där imorgon det ska ju vara dåligt väder så det blir och isolera och plasta
 
Vad ska du ha för tak på huset? Vi fick våra takpannor i dag, Benders 2kupig röd. Inte tegelröd utan röd. Tycker att det e mycket finare på ett rött hus. :) Med lite tur så får vi flytta in om 2 veckor. :D Det e ju bara försenat 1månad, tack vare semester och den eviga väntan i början på takstolarna. Jissa om man längtar ::)
 
Det blir planja royal svart 8-)
Vad roligt att få flytta in det vill jag ochså ja man har ju en viss längtan
 
Jippi nu börja man inne ;D ;D ;D Känns riktigt skönt
 
  • DSC00118.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
inne
 
  • DSC00119.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
inne
 
  • DSC00120.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
innertaket började vi spika idag ganska jobbigt :-X
Men roligt när man ser resultatet
 
  • DSC00123.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt!

Ska du lasera eller måla taket sen? Vi har laserat vårat blev hur bra som helst :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.