Jag är på g o köpa hus o sjödalshus har som standard så som det ser ut en ivt490 det skall vara ett 1 1/2 plans hus på ca 150kvm.

Efterssom man har hört en del problem här på forumet med IVT så funderar jag på NIBE... vad rekomenderar alla ni som kan detta? det skall bli vattenburet o man vill gärna ha möjligheter för att koppla in annan,, om man nu tex bestämmer sig för att ha jordvärme eller något annat...

Vill gärna veta vad som fungerar bäst o klyddar minst.. o det viktigaste är snål.

Hej!

Kan tyvärr inte svara på just din fråga. Vi skall dock bygga Sjödalshus och vi funderar mycket över uppvärmningen. Vi skall bygga ett sutteränghus på 190 kvadrat och det verkar osäkert om IVT 490 räcker till Säljaren vill gärna sälja in en IVT 495 Twin till oss och energirådgivaren på kommunen tycker vi skall satsa på pelletspanna, alternativt köra med IVT 490 kombinerat med pelletskamin.

Efter att ha sett på Plus igår är vi just nu inne på att strunta i golvvärme och bara ha radiatorer i huset......

Det är mycket att fundera över...

Hur långt har ni kommit i bygg-processen+ Är ni nöjda med Sjödalshus?

än så länge så är vi i tankar o har inte påbörjat något..
men jag förstod inte vad plus hade igår.. var det att det var skit med vattenburet eller med värme slingor??

men de verkar veta vad de gör o helt ok än så länge.. mer erfarenhet har jag i´nte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.