Hur motiverades den rabatten?? Comfortzone har väl inget samarbetsavtal med Trivselhus. Eller är det något nytt?

/Pontus

Dom behöver väl inte ha ett avtal för att ge rabatt?

Nej, såklart inte, men jag undrar bara hur man kvalificerar sig för den rabatten. Varför skulle man få köpa en värmepump billigare bara för att man bygger med ett visst husföretag? Det var ju det som var motiveringen.

/Pontus

De kanske vill bli leverantör till Trivselhus?

Vad fick du för avdrag hos TH då för de befintliga grejjorna??

Jag vet inte vad min kompis fick i avdrag hos TH, men jag fick 28 000 kr i avdrag för fyra år sedan när jag byggde med Kungshus. Då fick jag även behålla ventilationspaketet. Installationen ingick i vvs-entreprenaden och den är ju lika oavsett fabrikat på frånluftsvärmepump.

påG skrev:
Det är tråkigt att försäljarna på trivselhus inte varnade er! Våra proppsar nu på en IVT 495 Twin till vårt enplans på 154 kvm men jag är jätterädd att dte inte ska räcka....de proppsar dock på att det blir jättebra...men de vill ju också att kalkylen ska se fin ut....
Det beror ju på vad som avses med "räcker". Vi värmer 123+55 kvm i Norrland med en 495 och förbrukar 15 000 kWh per år inkl. hushållsel. Ungefär hälften är uppvärmning. Självklart kan man få ner förbrukningen ytterligare, men det innefattar ju en större kostnad (ren jord-/bergvärme+separat ventilation) och därmed längre pay-off-tid.

Jenfor: Var i Norrland bor du? Har du jord eller bergvärme? Funderar själv på att sätta in en IVT 495 i nybygget i Skellefteå och funderar då på jordvärmeslinga men är osäker på om det funkar bra på dessa breddgrader.

Bor i Umeå. Har grävt 200 meter markslinga till vår 495:a.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.