Problemet är ju jämförelsen. Det finns nog inte många som har haft möjlighet att leva med olika värmepumpar och jämfört dem från fall till fall. Det är ju knappast något som ex. Råd och Rön skulle kunna tänkas ta upp eftersom det skulle vara närmast omöjligt att skaka fram testfamiljer med identiska förbrukningsmönster och identiska hus och klimatzoner.