Hej, skapade just detta konto för att få tips och hjälp med min luft/luftvärme-pump.
Det är så att den knappast fungerar överhuvudtaget, den står och glänser på 17grader hela tiden, trots att jag har ställt in fläkten på fullt blås och 25grader i hopp om att den skall dra igång. Så alltså är den inställd på 25grader - Sol - Största fläkten. Ingen timer inställt eller liknande, utan bara dem inställningarna, och även "ton" symbolen (vet inte om den har något med saken att göra). Den gör även så efter en tid att den stänger av sig, och visar endast siffran 2, det jag misstänker är yttertemperaturen. Den har fungerat förra vintern och den är knappast på under sommar tiden eftersom jag bor i en källare och det är cirka 18grader här konstant under sommartid.

Den värmer alltså en total yta utav 50kvm, två rum dvs. Den är placerat i det största rummet på 30kvm.

All hjälp uppskattas, och alla frågor är välkommna. Modellen är en Nordic Inverter med värme kapacitet på 3,2kw .

Tack på förhand Emil!

Har du rengjort filtret ?

Gjorde det i mitten av vår, men så sant som du frågar, de kanske är dags igen. Tack för ditt förslag!

EDIT: Eftersom filterlampan inte lyste (lyser rött), så misstänkte jag inte det. Dock så började den lysa nu efter, går den att nollställa på något vis?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.