51 793 läst ·
19 svar
52k läst
19 svar
IVT Larmar "Motorskydd Kompressor"
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Det är två torxskruvar ovanpå fronten och sedan ett vred i mitten till vänster som måste vridas. Sen tror jag du måste bryta strömmen till pumpen och sätta på den igen för att kompressorn ska gå igång direkt. Jag fick meddelandet "kompressorn startar om 3600 sekunder" annars 
Tack.
Jag tryckte till vippen för motorskydd och anläggningen startade upp.
Jobbade upp varmvattnet som det skulle och kompressorns temp gick från ca 20gr till 70gr.
Nu har den hållt 67-70gr i en kvart ungefär....
Jag tryckte till vippen för motorskydd och anläggningen startade upp.
Jobbade upp varmvattnet som det skulle och kompressorns temp gick från ca 20gr till 70gr.
Nu har den hållt 67-70gr i en kvart ungefär....
Verkar som att problemet har löst sig.
En inkommande fas gjorde att elen till bergvärmen upphörde. När elen fixades så indikerade bergvärmen motorskydd kompressor. kvitterade och startade om ett flertal tillfällen utan resultat.
Tog bort frontpanelen och slog till vippen för säkring 1 överst (Greenline C5) och anläggningen startade om och kompressorns temperatur började stiga, liksom varmvattentempen. Håller bra värden än....
Tack för hjälpen!!! :wow:
En inkommande fas gjorde att elen till bergvärmen upphörde. När elen fixades så indikerade bergvärmen motorskydd kompressor. kvitterade och startade om ett flertal tillfällen utan resultat.
Tog bort frontpanelen och slog till vippen för säkring 1 överst (Greenline C5) och anläggningen startade om och kompressorns temperatur började stiga, liksom varmvattentempen. Håller bra värden än....
Tack för hjälpen!!! :wow:
TACK för instruktion - fungerade perfekt även på min riktigt gamla Greenline.
Sparade ett par tusen i nödutryckningsutgift så här i juletid!
Sparade ett par tusen i nödutryckningsutgift så här i juletid!
Klicka här för att svara