3 181 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
IVT Larm
Jag (nybliven husägare) har en IVT Optima och en kombimodul 200-300A/W. Ett larm har utlöst som lyder:
Utlöst motorskydd kompressor eller fasfel.
I handledningsboken är åtgärden :kontakta återförsäljare. Jag har en inbokad service på onsdag i nästa vecka.
Vet någon om jag kan göra något åt felet? Larmet piper hela tiden och slutar när jag trycker på knappen (blir galen).
Tacksam för all input!
Utlöst motorskydd kompressor eller fasfel.
I handledningsboken är åtgärden :kontakta återförsäljare. Jag har en inbokad service på onsdag i nästa vecka.
Vet någon om jag kan göra något åt felet? Larmet piper hela tiden och slutar när jag trycker på knappen (blir galen).
Tacksam för all input!
Ringde först en firma...fick ingen hjälp per telefon men de kunde erbjuda service för 2000kr på onsdag eller skicka tekniker på onsdag på löpande timpris `a 900 kr för felsökning. Felsökning brukar ta 2 timmar sa de.useless skrev:
Ringde en annan..fick hjälp per telefon..precis som du är inne...strömmen intill huset flukturerar...kan vara glapp...säkringarna verkar ok. Kvinnan i teöefonen hjänpte mig stänga av larm ljudet.. De kommer ut på onsdag för 629kr.
Vilken skillnad i service och bemötande!
Tack för din input!
Larmet kommer om spänningen dippar på en fas. Löser du grundproblemet (med hjälp av en elektriker) så ska den sluta larma.
Tar du dit en värmepumpstekniker först så är det bortkastade pengar eftersom larmet garanterat kommer tillbaks vid nästa spänningsdipp.
Tar du dit en värmepumpstekniker först så är det bortkastade pengar eftersom larmet garanterat kommer tillbaks vid nästa spänningsdipp.
Vi vill att han kollar motorskyddet, kopplingarna till värmepumpen, några tidigare larm plus tänkte vi passa på att få lite mer info kring pumpen.useless skrev:
Klicka här för att svara