Får inget varmvatten då och då i vp, sen vips så funkar det

Display på en värmepump som visar temperaturinställningar för varmvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Display på värmepump som visar felmeddelande "Inget varmbehov Inget varmvatten
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Panel av värmepump med skärm som visar "Inga larm aktiva!" och knappar runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har blivit så här kanske 3-4 ggr på 2-3år
Har inga inställningar om vv produktion utan den ska alltid leverera, möjligen att elpatron är spärrad.

Sist var 4 maj i år, innan det så var det nog i höstas.

Pratade sist lite med en ivt montör men han visste inte heller, tömde då larmminnet och kollade lite temperaturer men allt såg normal ut.

Växelventilen är bytt till en vridande för några år sen, slangar bytta och urspolat

Någon med nån idé?
 
Det var så enkelt så att "nån" hade spärrat vv produktion lördagar vissa tider 😄
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.