Hej.
Vid nyproduktion brukar alltid ventilationen i tvättstugan placeras ovanför tumlare/torkskåp. Frånluften från apparaten sätter man med en distans fast i takventilen. Kommer inte ihåg vad just den detaljen heter ( kan vara "dragavbrott" eller nåt) men vi har det så i alla fall. Om du har både torkskåp och tumlare på var sida om tvättstugan kan det vara ide att ha två takventiler.
/Johan