Frånluftsvärmepump IVT 490 ingick i leveransen av vårt nya fritidshus från Västkuststugan. Innan signering av avtal kontrollerade jag om möjlighet fanns att sänka värmen när huset är obebott (s.k semesterfunktion), jag fann även instruktion från IVT på nätet GSM-modul (Artikel nr: 95190066 Version 2.3).
Med dessa besked kände jag mig trygg med valet av Frånluftsvärmepump (som alla inser är möjligheten till temperatursänkning viktig i fritidshus, då det vanligtvis oklart när man återkommer nästa gång).
När jag kontaktade IVT under våren 2010 för att beställa GSM-modulen fick jag beskedet att den har utgått, någon ersättning finns inte. Jag sökte då upp alternativ leverantör till GSM-modul (Intectra).
Företaget Intectra har försökt få information från IVT rörande inkoppling misslyckats. Jag har vid återkommande tillfällen kontaktat IVTs kundtjänst med samma negativa resultat.
Jag har försökt att bli kopplad till IVTs utvecklingsavdelning går inte.
Det enda jag behöver veta från IVT är vilka plintar denna funktion skall kopplas in på för att efterlikna semesterfunktion, Intectra och jag tror att det är Ext in (Reglercentralen heter Rego 411, version 2.47).
Har någon något tips om hur frågan kan lösas?