Jag håller på att förbereda för isolering av ett tak och funderade på hur jag ska göra i mellanrummen mellan taksparrarna. Taket är låglutande (ca4°) och taksparrarna ligger på lecaväggar, luftspalt finns ovan med masonit som hängt ned sig lite. (Se bild)

Jag funderade på att skära till cellplast och montera/täta springor med fogskum. Det blir lösull så jag vill ha ett stopp mellan alla spärrar men det kanske blir för tätt?
Takunderkonstruktion med lutande taksparrar på lecaväggar och en hängande masonitskiva ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.