B Bo Berglund skrev:
Bakgrund:
Jag hade Boxer-abonnemang plus en HUMAX "inspelningsbar" box med hårddisk. Fungerade oklanderligt i mer än 10 år.
Därtill hade jag installerat en BOXER-app på min telefon så att jag kunde se på TV även när jag inte var hemma.

Men när Boxer lade ner sändning via antenn så sprack alltihop förstås. ☹️
Jag fick hem en sån här Mini-hub som ersättare och den gick förvisso att använda men otroligt mycket sämre användargränssnitt än på den gamla HUMAX-boxen.

Notera: TELE2 har köpt upp BOXER för ett tag sedan så det är samma organisation som hanterar båda. Och utrustningen är i båda fallen märkt TELE2!

BOXER-appen ersattes också med TELE2play-appen så jag installerade den också på mobilen och det fungerade hjälpligt ett tag med mitt Boxer-abonnemang.

Men jag tröttnade på den långsamma servicen hos Boxers telefon-service under installationen av "Mini-hubben" och kontaktade i stället TELE2 via telefon angående installationsproblemen.
De svarade direkt och var hjälpsamma, så jag bytte från Boxer till TELE2 med samma abonnemangsvillkor. Och där fick jag en rejälare TV-box som kunde anslutas via Ethernet i stället (mycket stabilare).
Plus systerabonnemang med en Mini-hub som ser ut exakt som den som boxer skickade ut i höstas.

Men nu har jag bytt telefon också och när jag kollar hur den fungerar med TELE2play-appen så visar det sig att man måste logga in med BankID för att komma in...

Nu undrar jag om detta bara är en engångshändelse eller om det kommer att vara BankID även i fortsättningen?
Hur gör då min hustru om hon vill se TV via mobilens TELE2play-app?
Det är ju jag som har abonnemanget men hon betalar ju också....
Någon här som vet?
Inloggningsinstruktioner för tele2play.se med olika alternativ som BankID, Tele2-kontouppgifter, mejl och lösenord, samt Boxer-konto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
B Bo Berglund skrev:
Bakgrund:
Jag hade Boxer-abonnemang plus en HUMAX "inspelningsbar" box med hårddisk. Fungerade oklanderligt i mer än 10 år.
Därtill hade jag installerat en BOXER-app på min telefon så att jag kunde se på TV även när jag inte var hemma.

Men när Boxer lade ner sändning via antenn så sprack alltihop förstås. ☹️
Jag fick hem en sån här Mini-hub som ersättare och den gick förvisso att använda men otroligt mycket sämre användargränssnitt än på den gamla HUMAX-boxen.

Notera: TELE2 har köpt upp BOXER för ett tag sedan så det är samma organisation som hanterar båda. Och utrustningen är i båda fallen märkt TELE2!

BOXER-appen ersattes också med TELE2play-appen så jag installerade den också på mobilen och det fungerade hjälpligt ett tag med mitt Boxer-abonnemang.

Men jag tröttnade på den långsamma servicen hos Boxers telefon-service under installationen av "Mini-hubben" och kontaktade i stället TELE2 via telefon angående installationsproblemen.
De svarade direkt och var hjälpsamma, så jag bytte från Boxer till TELE2 med samma abonnemangsvillkor. Och där fick jag en rejälare TV-box som kunde anslutas via Ethernet i stället (mycket stabilare).
Plus systerabonnemang med en Mini-hub som ser ut exakt som den som boxer skickade ut i höstas.

Men nu har jag bytt telefon också och när jag kollar hur den fungerar med TELE2play-appen så visar det sig att man måste logga in med BankID för att komma in...

Nu undrar jag om detta bara är en engångshändelse eller om det kommer att vara BankID även i fortsättningen?
Hur gör då min hustru om hon vill se TV via mobilens TELE2play-app?
Det är ju jag som har abonnemanget men hon betalar ju också....
Någon här som vet?
Dessa frågor om inloggning har jag tagit upp i tråden .
I ditt fall så är du TELE2- kund nu. Tror inte du behöver bankid, men du måste undersöka alla möjligheterna att logga in. Du kanske kan skapa användare/password...?

S
Det var visst i din andra Boxer- tråd som jag hade skrivit om "mina" inloggningsproblem på TELE2play. Skillnaden mellan att vara Boxer-kund eller TELE2-kund är hårfin.

Man kan undra varför TELE2-supporten är så på när det gäller att byta från Boxer till TELE2?
Tänker de lägga ner Boxer helt och hållet?

BirgitS
B Bo Berglund skrev:
Man kan undra varför TELE2-supporten är så på när det gäller att byta från Boxer till TELE2?
Personalen får kanske provision om de säljer något från det företag de representerar?

S
BirgitS BirgitS skrev:
Personalen får kanske provision om de säljer något från det företag de representerar?
Jag har exakt samma produkt som Bo Berglund (TS). Alltså stora hubben (med ethernet) samt div. TV-program. Fast min digitalbox är märkt "Boxer". Jag var en av dom första som gick över till denna digitalbox från Boxer.
TELE2 råkar ha samma digitalbox, möligen med annan kryptering hårdvarumässigt mot Boxer. Det är ju trots allt två olika bolag.

Boxarna är ganska lika (identiska?)
B Bo Berglund skrev:
Du skulle aldrig bytt till TELE2.
Jag tror någon i toppositon strategiskt vill dela upp kunderna i två grenar. De med fiber och de utan.
Man trodde länge att en stor del av Boxer- kunderna saknade fiber, men konstigt nog envisas många (däribland jag) att fortsätta.
Jag har toppgrejer från Boxer, samt ett bra TV- utbud. (tillhör inte gruppen utan fiber)

S styren skrev:
Det är ju trots allt två olika bolag.
Tele2 äger varumärket Boxer.

S
MathiasS MathiasS skrev:
Tele2 äger varumärket Boxer.
👍Du kan ju redogöra för oss om "varumärkena" och "bolagen"
Dvs. Boxer-> Comhem-> Tele2

S styren skrev:
👍Du kan ju redogöra för oss om "varumärkena" och "bolagen"
Dvs. Boxer-> Comhem-> Tele2
Det finns så mycket att säga Tele2 äger allt av det.

S
MathiasS MathiasS skrev:
Det finns så mycket att säga Tele2 äger allt av det.
Detta har vi vetat i flera år nu. Pratat om det i forumet åtskilliga gånger. Det är liksom grunden i Boxer-trådarna. :-)

Då tycker jag Bo Berglunds strategifråga #34 är mer berättigad.

S styren skrev:
Detta har vi vetat i flera år nu. Pratat om det i forumet åtskilliga gånger. Det är liksom grunden i Boxer-trådarna.
....och pga att du vet det så tycker du det är rimligt att det finns skillnader i hårdvaran med motiveringen att det:
S styren skrev:
Det är ju trots allt två olika bolag
....fast du vet att det inte är det.

Vad gäller Bo's fråga så kan man ju fundera över vad Boxers varumärke är värt när det inte längre förknippas med ett marknät. Som TV-pakets eller internettjänstleverantör skulle jag säga att det inte är värt mycket alls. Precis som det starka varumärket comhem fick gå i graven eftersom det inte passar in i den större portföljen. Men vad vet jag.

S
MathiasS MathiasS skrev:
....och pga att du vet det så tycker du det är rimligt att det finns skillnader i hårdvaran med motiveringen att det:

....fast du vet att det inte är det.

Vad gäller Bo's fråga så kan man ju fundera över vad Boxers varumärke är värt när det inte längre förknippas med ett marknät. Som TV-pakets eller internettjänstleverantör skulle jag säga att det inte är värt mycket alls. Precis som det starka varumärket comhem fick gå i graven eftersom det inte passar in i den större portföljen. Men vad vet jag.
Jag utgår från att det är tre olika aktiebolag
Boxer
Comhem
Tele2

Några är numer dotterbolag (uppköpta). Jag tänkte du skulle meddela oss ägarförhållandena med tanke på den höga svansföringen. Det uteblev.

Istället lägger du kraft på ickefrågor. Meningslösa diskussioner!

S styren skrev:
Jag har exakt samma produkt som Bo Berglund (TS).
Jag startade inte denna tråd....
Det var perarne123

S
B Bo Berglund skrev:
Jag startade inte denna tråd....
Det var perarne123
Läste #30 om ditt smidiga byte till Tele2 och antog att det var "din" Boxer- tråd.
:-)

BirgitS
S styren skrev:
Jag utgår från att det är tre olika aktiebolag
Boxer
Comhem
Tele2

Några är numer dotterbolag (uppköpta). Jag tänkte du skulle meddela oss ägarförhållandena med tanke på den höga svansföringen. Det uteblev.

Istället lägger du kraft på ickefrågor. Meningslösa diskussioner!
Från 2018:
"Comhems vd Anders Nilsson tar över posten som Tele2-vd när det sistnämnda bolaget absorberar Comhem i en fusion."
https://omni.se/comhems-vd-tar-over-tele2-allison-kirkby-lamnar/a/jPzv8e

Comhem som företag försvann alltså 2018. Det verkar inte längre finnas någon webbsida för Comhem.

En enkel googling bort.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.