Det har bildats en ispropp i avloppsröret. Har satt in en värmekabel, men det hjälper inte. Tror att det är i rörböjen det hänt. Säkert dålig isolering under golvet. Bostaden används som gäststuga
 
Kan du komma åt under golvet? om det är krypgrund? Du kan prova att i så fall ställa in en kupevärmare för bilar in under golvet. Ha lite koll bara på hur varmt det blir. Är det trångt finns risk att det blir för varmt och börjar brinna.
 
L Lena Olofsson1 skrev:
Det har bildats en ispropp i avloppsröret. Har satt in en värmekabel, men det hjälper inte. Tror att det är i rörböjen det hänt. Säkert dålig isolering under golvet. Bostaden används som gäststuga
Händer mig lite då och då min fjällstuga. Kommer inte åt underifrån så jag brukar blanda salt och varmt vatten och fylla upp. När det börjat svalna pumpar jag bort det svala vattnet med en borrmaskinspump. Sedan ny saltblandning. Det tar tid men det funkar. Annars brukar rörmokare ha riktig upptiningsgrejor.
 
Jag fick upp det med salt o vatten! Det funkade
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.