Hej,

Jag står i begrepp att lägga ut fuktspärr i krypgrund. Grunden är täckt av ganska vass makadam och jag misstänker att byggplast kan skadas om man kravlar runt för att inspektera etc. Jag har börjat fundera på något tåligare, som Isoreflekt och liknande, vilket verkar tåligare och även till viss del isolerande. Nu pratade jag med en fuktguru som sa att det kunde ha negativa effekter under vinterhalvåret.

Ni som har vasst underlag - hur har ni löst fuktspärren i eran grund?

Mvh, Axel

R Robert N skrev:
Hej,

Jag står i begrepp att lägga ut fuktspärr i krypgrund. Grunden är täckt av ganska vass makadam och jag misstänker att byggplast kan skadas om man kravlar runt för att inspektera etc. Jag har börjat fundera på något tåligare, som Isoreflekt och liknande, vilket verkar tåligare och även till viss del isolerande. Nu pratade jag med en fuktguru som sa att det kunde ha negativa effekter under vinterhalvåret.

Ni som har vasst underlag - hur har ni löst fuktspärren i eran grund?

Mvh, Axel
Skulle nog själv lagt XPS skiva 50mm med falsad kant som man limmar med cellplastlim och sedan byggfolie på det

Ska du ha avfuktare med? I så fall tror jag inte isolering är negativt..

Hursomhelst, jag har sprängsten i min krypgrund, och det har gått sådär för plasten.. jag lade billiga presenningar under, men det räckte inte i mitt fall..

Om du inte vill isolera, och helst vill köra enkel plast, ändå kunna krypa runt och inspektera, kan man ju göra en enkel "gång" under plasten av xps eller vanlig frigolit ..

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ska du ha avfuktare med? I så fall tror jag inte isolering är negativt..

Hursomhelst, jag har sprängsten i min krypgrund, och det har gått sådär för plasten.. jag lade billiga presenningar under, men det räckte inte i mitt fall..

Om du inte vill isolera, och helst vill köra enkel plast, ändå kunna krypa runt och inspektera, kan man ju göra en enkel "gång" under plasten av xps eller vanlig frigolit ..
Hej, ja jag avser ha avfuktare också. Men avfuktarförsäljaren avrådde från isolering, speciellt under vintertid.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.