Förutom de för ändamålet avsedda isolerslangar som finns, vad kan användas för att skyddsisolera en svagströmskabel som skall passera förbi 400V i ett mätarskåp? Jag har bara gulgrön slang liggandes och vill naturligtvis inte använda den. Ej heller lägga kabeln löst utan skydd,
Fungerar PVC-slangen som används på lastbilar? Vilken någorlunda tjockväggig PVC-slang som helst?
 
Det är en fråga du aldrig kommer att få ett svar på. Men vet du att det är PVC så ska de åtminstone isolera. Jag vet inte vad för slags slang som används på lastbilar. Välj nåt som inte ser hempulat ut.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Öööööh... Ett svar ramlade in:cool:
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Då förstår jag principen. (y)
Jag löste det ändå genom att gå via telelådan i mätarskåpet, så slipper jag knô ihop allt med starkström. Det är en sensor till elmätaren som skall fram.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.