Jag valde 45+145+45. Eventuellt lägger jag elen i den innersta isoleringen och fuktspärren mellan innersta 45 och 145'an. Dvs, inifrån och ut:
-Gips
-Råspånt (verkstad, kommer fästa lite tyngre hyllor osv)
-45x45-läkt, isolering, elinstallationer
-diffspärr
-145x45 till stommen, isolering
-45x45-läkt, isolering
-utomhusgips eller annat vindskydd
-1"-läkt liggande eller stående beroende på hur du vill -ha panelen
-panel
Sedan körde jag på Roxulls Flexibatts. Helt underbart att jobba med. Skönt att slippa böket med rulle och den där fjädrande sidan funkade riktigt bra. Isoleringen hamnar på plats helt slät och fin. Fyller riktigt bra och sitter så pass bra av sig själv så man kan isolera tak underifrån om så skulle behövas. Rekommenderas!
Vet inte ifall detta var till någon hjälp. En del säger nog att 250mm isolering är overkill, men där uppe är det väl minst standard (bor själv i västernorrland).