Hej!

Jag hade behövt råd från någon fackman inom området.

Ska dra ny frånluftskanal från badrum igenom kallvind och ut genom taket. Kommer även montera en mekanisk frånluftsfläkt.
Min fråga:

Bör man isolera röret på vinden för att undvika kondens? I så fall vilken isolering och hur mycket?
Har sökt på egenhand men de är ju en riktig djungel så hade verkligen behövt råd

Tack
/Alexander
 
Ja, på vintern finns det en risk att röret blir kallt eftersom det är kallt på vinden - då kan luften på väg ut kondensera mot insidan på röret.

Det finns färdig stenull monterad på nät som du installerar på utsidan av röret, eller så gör du något eget. Har för mig man brukar lägga 5-10cm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.