Hallå, om man ska putsa om ett hus har jag sett att man använder sig av någon sorts isolering och nät utanpå det innan putsen dras på? Vad heter materialet om man ska köpa detta?

T
 
Man brukar använda frigolit eller mineralullskivor av viss hårdhet. Utanpå detta armerar man antingen med glasfibernät eller punktsvetsat stålnät (EJ hönsnät).

Sto är en tillverkare. Finja Betong och Maxit (fd Optiroc) är två andra.

Roxull är en tillverkare av putsskivorna av mineralull. Jag vet inte om paroc köpt upp Roxull eller hur det är...

www.finja.se
www.maxit.se
www.roxull.se
www.paroc.se
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.