Hej
Skall göra en isolerad tillbyggnad på huset, upptäcker när jag ska göra hål för limträbalken att vindsväggen bara består av vindpapp och panel.
Den väggen ska väl också isoleras antar jag eftersom alla andra väggar blir isolerade, eller??
Tänkte riva panelen, regla, isolera, sen plast, låter det vettigt?
Måste gamla vindpappen bort?
Ev, kan det bli lite isolering inifrån också, men det ligget 30 cm lösullsisolering där uppe så det är inte så lätt att ”krypjobba” inifrån vinden.
Tacksam för tips.
Skall göra en isolerad tillbyggnad på huset, upptäcker när jag ska göra hål för limträbalken att vindsväggen bara består av vindpapp och panel.
Den väggen ska väl också isoleras antar jag eftersom alla andra väggar blir isolerade, eller??
Ev, kan det bli lite isolering inifrån också, men det ligget 30 cm lösullsisolering där uppe så det är inte så lätt att ”krypjobba” inifrån vinden.
Tacksam för tips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man brukar bara isolera väggen upp tills vart den möter isoleringen i taket, ska du ha öppet till nock nu på utbyggnaden så måste du isolera gavel, kan vara bra att riva bort panelen där då, så får du inget kall drag via luftningen mellan vägg, gles o panel på gamla väggen.A Amatörlasse skrev:Hej
Tacksam för tips.
[bild] [bild]
Ok, var väl ungefär så jag tänkte, gör det något om gamla pappen sitter kvar?
Lägger man vindpapp eller plast efter jag isolerat?
Lägger man vindpapp eller plast efter jag isolerat?
Klicka här för att svara