13 540 läst ·
18 svar
14k läst
18 svar
Isolering med bra värde?
alen skrev:
Hmm... varför pappen på insidan?
Jag hadde bestämt för mej att den ska vara på vindsidan (mot utsidan av huset) och eventuell diffusionspärr på insidan.
Eller e min logik fel? pappen ska väl bryta evt drag igenom...så att luften i isoleringen ligger still
Du har helt rätt.Rigor skrev:
En del som skippar det difftäta skiktet sätter t.ex. papp istället, men det behövs nog inte för vindens skull iaf.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ett alternativ kan ju vara att isolera med cellplast ovanpå råsponten/skivan som utgör taksvallet.B bonnen skrev:
Då slipper man också köldbryggor (förutom några skruv. Och vinner takhöjd naturligtvis.
Men det kan vara lätt att lägga också, om det är trångt där uppe.
Vad är det för yttertak egentligen?
Klicka här för att svara
