Tjena. Jag försöker utröna vad man kan och inte på ett källargolv.

Jag har skrotat idén om golvvärme då det är på tok för mycket jobb med att gräva ur och fixa. Så jag försöker ta reda på vad jag har för bra alternativ. För att få bort lite kyla.

Just nu så har förra ägarna lagt platon och sedan klick direkt på platon. Mer än så vet jag inte hur det ser ut. Men varmare blir det definitivt inte.

Skulle man kunna lägga platon, lite tjockare cellplast och sedan ett klickgolv med såndär vintl på? Eller finns något annat bra förslag?

JanneJanne123
  • Gilla
NorraS
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Kolla in Flooré, går att ha även utan att bila ur och greja: [länk]
Tackar och bockar. Jag jan bara skänga ett öga på sidan och såg golvvärme, ska kika nite nogrannare ikväll. Jag glömde dock att skriva att vi har 2m till tak. Så jag vill inte tappa allt för många cm. Plus att det är inte något isolerat golv, om jag förstår så är de inte så bra med golvvärme pga fukten och att värmen sticker nedåt. Men som sagt, ska kika på sidan lite senare. Tack för svar.

JanneJanne123
Ta en kik, det där systemet är gjort just för att lägga på oisolerade golv. Tänkte använt det själv när vi gjorde vår källare, men av olika anledningar landade vi ändå i att bila och gräva ur.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ta en kik, det där systemet är gjort just för att lägga på oisolerade golv. Tänkte använt det själv när vi gjorde vår källare, men av olika anledningar landade vi ändå i att bila och gräva ur.
Ja ursäkta, jag va in å kika förut. Men de låter för lätt Men kanske borde mail dom och ge lite uppgifter om källaren. Jag passade även på att söka lite trådar här om golvet.så ge ger lite nyttig info också. De svåra verka vara problemet på sommaren då man stänger av värmen och fukten kryper upp. Sen känns de inte rätt att lägga frigoliten direkt på betongen :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.