Hej

Har idag blåbetong kross som isolering i betongbjälklaget.
1 plans hus med källare.

Ska lägga in lite nya golv så tänkte passa på o ta bort krossen.
Som de ser ut nu, är de uppreglat med träreglar och uppfyllt med blåbetong kross.

Vad ska jag isolera med istället?
Stenull, mineralull?

Är på våningsplan, över källaren.
 
L
Bort med det blåa , det kan inte hända något i avseende på fukt eller annat , då bjälklaget är ovanpå källare , ta vad du vill för isolering , stenull mineralull , det som du kan få tag i billigast , att lägga isolering där är mera som en dämpning , så det inte ekar i golvet , något isolerar det mot källaren men inte mycket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.