10 750 läst ·
6 svar
11k läst
6 svar
Isolering glasull från byggmax URSA 37 något att ha?
behöver isolering på 120mm bredd. Där isover inte ha denna storleken hemma. Hitta ingen info alls om ursa när man Googla bara deras egna hemsida. Någon som har använder denna isolering?
https://www.byggmax.se/isolering/mineralull/isoleringsskiva-lambda-37-ursa-p16105
https://www.byggmax.se/isolering/mineralull/isoleringsskiva-lambda-37-ursa-p16105
Jag har använt dom skivorna några gånger. Dom funkar väl, men det märks att det är lite sämre kvalitet än Isover. Lite varierande hårdhet och klumpar här och där, men jag tror inte det påverkar när man väl har allt på plats.
Var det deras fabrik i Rumänien som tog över maskinparken från gullfiberfabriken i söråker när dom la ner?
Var det deras fabrik i Rumänien som tog över maskinparken från gullfiberfabriken i söråker när dom la ner?
Ok ja man ska väll aldrig snåla på isolering. Sover bättre om natten om man vet man köper Kvalite direkt.useless skrev:
Jag har använt dom skivorna några gånger. Dom funkar väl, men det märks att det är lite sämre kvalitet än Isover. Lite varierande hårdhet och klumpar här och där, men jag tror inte det påverkar när man väl har allt på plats.
Renoverare
· Borlange
· 129 inlägg
Jag köpte några av dessa paket i 45mm tjocklek och blev inte alls nöjd.
Varierade i tjocklek och kändes väldigt luftiga eller hur man nu ska beskriva.
Köpte sedan Isover och de skivorna var betydligt mer ”gedigna”
Varierade i tjocklek och kändes väldigt luftiga eller hur man nu ska beskriva.
Köpte sedan Isover och de skivorna var betydligt mer ”gedigna”
Kan hålla med om att det inte är fullt så jämn känsla på Ursa.
Det som stör mig mer är förpackningarna, jag haft ett flertal paket som öppnade sig i änden när jag flyttade på dom. Påverkar ju inte isoleringsförmågan, men det är opraktiskt med öppna paket.
Det som stör mig mer är förpackningarna, jag haft ett flertal paket som öppnade sig i änden när jag flyttade på dom. Påverkar ju inte isoleringsförmågan, men det är opraktiskt med öppna paket.
Klicka här för att svara