Hej, har fått fönster installerade av en snickare. Märkte när jag målade om, och tog bort fönsterlisterna invändigt, att det inte var fyllt med isoleringen än fram till innerlisterna.
Så min frågor blir således...
1. Har min snickare fuskat med isoleringen eller är det jag som inte vet hur man ska isolera fönster?
2. Vad blir skillnaden om.jag fyller ut med isoleringen till innerlisten?
Så min frågor blir således...
1. Har min snickare fuskat med isoleringen eller är det jag som inte vet hur man ska isolera fönster?
2. Vad blir skillnaden om.jag fyller ut med isoleringen till innerlisten?
Bästa svaret
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Svar:D Drsnuggels skrev:
- Ja, det är inte rätt gjort. Det skall naturligtvis vara isolering i alla hålrum, fram till fönsterkarmen.
- Det blir varmare och mindre kallras från fönstret. Kanske mindre imma nedtill på glasen också.
Vad är det på bilden? Jag får inte ihop det.
Det är en närbild av skarven fönster / vägg där det ska sitta list.
Klicka här för att svara

